At rejse er at leve – og man kan endda leve af det
Local Living er et 100% dansk firma specialiseret i at udleje ferieboliger i Toscana, Umbrien, Sicilien og Ligurien
Virksomheden ejes af Inge og Ole Gustafsson, som de startede tilbage i 2009. De har en stor passion for Italien. Og efter at have boet i Italien i en årrække, kender de alle boligerne i deres program.
Med kræsen omhu har de udvalgt de bedste ferieboliger og villaer til deres gæster.
De er 4 ansatte og 1 praktikant.
Vi har sat Inge og Ole stævne for at høre mere om deres eventyrlige virksomhed:
Hvordan opstod ideen til at starte et rejsebureau?
Vi har begge to en stor passion for Italien. Vi elsker at servicere kunder, kan lide at sælge feriedrømme, er rejselystne og vi ville gerne selv bestemme vores arbejdsliv med et positivt indhold og mange bolde i luften’.
Hvad gør Local Living unik?
’Gennem mange år har vi udvalgt og forfinet vores program, så vi nu har en unik samling af ferieboliger, som vores gæster med garanti kan få en god ferie i. Vi giver gæsterne sikkerhed for det de lejer, og vi er med hele vejen – også hvis noget skulle gå galt. Så har vi en god dialog med ejeren af boligen om at få løst udfordringen.
Local Livings priser for lejemålene er den samme pris som hvis kunden henvender sig direkte til ejeren af ferieboligejeren i Italien. Dvs. vores rådgivning og sikkerhed er gratis for kunden. Local Living er også medlem af Rejsegarantifonden.
Foruden udlejning af ferieboliger, laver vi også skræddersyede rejser som f.eks. bryllupper, teambuilding og temarejser. Og vores medarbejder i Italien kan opfylde de fleste ønsker gennem et solidt kontaktnet’.
Hvad består jeres rejseprogram af?
’Vores 1500 ferielejligheder, villaer og vingårdsferie dækker mange prisklasser. Men fælles for alle er, at det er autentiske, charmerende boliger, hvor man kommer tæt på det ”rigtige” italienske liv.
Det helt specielle ved Local Living er, at vi kan hjælpe vores kunder med at finde den helt perfekte feriebolig til deres ferie, så den matcher drømmene, budgettet og hensigten med ferien. Når vores kunder har brug for råd og vejledning, kan de søge på vores hjemmeside, ringe eller maile til os. Og vejen til den endelige beslutning er enkel og overskuelig.’
Hvad er tendensen inden for den form for rejser I tilbyder?
’Ferien er særdeles vigtig for vores kunder, og de ønsker i stigende grad at kende alle facts om deres feriebolig inden ankomst. Det stiller øgede krav til vores beskrivelser og billedmateriale.
Gennemsnitsprisen for en ferie er stigende. Prisen skal selvfølgelig være konkurrencedygtig, for markedet bliver mere og mere transparent.
Vores kunder efterspørger i stigende grad feriesteder, der fungerer 100% perfekt og tilbyder et højt serviceniveau.
Mange vil også gerne opleve noget berigende på ferien fx kokkeskole, vandretur, lokale middage osv.
Der er en stigende efterspørgsel efter store villaer, som lejes af 3 generationer, der fejrer en rund fødselsdag eller en anden højtidelighed, eller af venner, der rejser flere sammen og nyder årets højdepunkt sammen.’
Hvordan ser det generelt ud for rejsebranchen – vil folk stadig gerne rejse på ferie i udlandet?
’Vi oplever en solid vækst, og rejselysten fejler bestemt ingenting. Italien er et meget populært rejsemål, og i takt med billigere flybilletter tager danskere også på ferie i Italien i forlængede weekender og udenfor højsæsonen i juli og august.
Vi har en loyal kundegruppe, der fortæller vidt og bredt om Local Living, og det er vi dybt taknemlige for. Der er meget hård konkurrence i rejsebranchen, men i vores niche holder vi fast i et højt, personligt serviceniveau med lokalt kendskab, mens de store spillere på markedet bliver mere og mere automatiserede.’
Hvordan er det at drive den form for virksomhed som I gør?
’Det er en udfordring at være en mindre virksomhed med store ambitioner. Kundeservice tager tid, og da indtjeningen er relativt lav pr. solgt rejse, er der ikke ressourcer til at udvikle mange af de spændende koncepter, som vi konstant støder på.
I rejsebranchen er det et krav, at vi er synlige på nettet, så vi bruger mange ressourcer på digital markedsføring. Det kræver konstant fingeren-på ”e-pulsen”, og det er et område, der kræver løbende uddannelse, kreativitet og vedholdenhed.
Derfor er det så dejligt at kunne drive vores virksomhed her i Videnparken. Her er alle muligheder for at vi kan koncentrere os om det vi er gode til, og at kunne bruge vores ressourcer lige der hvor der er brug for dem – og personalet i Videnparken sørger stort set for resten’.
Efter en spændende indføring i rejse-ægteparrets spændende virksomhedshistorie, er vi nærmest klar til at pakke kufferten og rejse til Italien – vejret er ganske sikkert bedre end her i landet. Vil du med? 🙂